22. sep. 2014

Kako prodati nepremičnino



Kako prodati nepremičnino? Na nepremičninskih  portalih najdemo zelo slikovito in raznoliko ponudbo. Lepe, dotrajane, vzdrževane, nove nepremičnine. Ko se lastnik odloči storiti korak prodaje, mu je edino izhodišče doseči dobro ceno. Skoraj vedno so njegova pričakovanja višja od realne vrednosti. In posledično, ko taisti prodajalec kupuje nepremičnino, skuša doseči zanj najbolj ugodno vrednost.  
Še posebno,  če v nepremičnini, ki je predmet prodaje ne živi, mu je edini cilj, le te se čim prej znebiti.
Tako se na trgu pojavljajo hiše ki so zanemarjene, zapuščene, okolica je neurejena. Na  stenah visijo fotografije prednikov in na policah so razstavljeni osebni predmeti, ki so pripadali preteklim stanovalcem. Nemalokrat se zgodi, da so omare polne oblačil pokojnikov, v kuhinjah stara konzervirana hrana. Tudi zobne krtačke in napol porabljene zobne paste, da o čistoči ne razpredam.
Povprečni kupec, ki si želi hišo kupiti, v njej ne prepozna kvalitete lokacije ali same gradnje,  temveč opazuje prostore in predmete in si predvsem želi objekt čim prej zapustiti. Vsi ti vtisi ki jih pri ogledu hiše dobi,  zameglijo realno predstavo prostorov, ki si jih  je ogledal in ne vidi njihovega potenciala.
Nemalokrat želim lastnikom razložiti naj hišo očistijo, naj mogoče vložijo nekaj denarja v pleskanje in ureditev okolice, naj odpeljejo dotrajano opremo na odpad  in zgodba prodaje bo verjetno  drugačna. V večini primerov mi ne uspe. Neuk kupec ne vidi potenciala, za vedno mu vstane v spominu vtis prvega ogleda.
V tujini se nepremičnina pred prodajo pripravi. V Ameriki sem obiskovala  »Estate sale«. Namenjeni so izpraznitvi objekta, ki bo predmet prodaje. Tako lahko za smešne cene kupci dobijo predmete, katerih  lastniki ne potrebujejo več. Spomnim se, da je prijateljica na ta način kupila krasen jedilni pribor, knjige, dekoracijo.
In ko je hiša izpraznjena stvari,  jo lastniki ali servisi s tovrstno ponudbo očistijo in prepleskajo. Kuhinja in kopalnica, ki navadno v hišah ostaneta sta pripravljeni na novega uporabnika. In to je čas, ko nastopijo ogledi za potencialne kupce. Očiščena in svetla hiša išče nove lastnike, prodajalci pa s takim pristopom dosežejo navadno višjo ceno in tudi proces prodaje je hitrejši.
V Sloveniji nepremičninski trg ni urejen. Veliki večini agentov je edini cilj hitra prodaja in hiter zaslužek, ne sodelujejo s prodajalci pri ureditvi  dokumentacije, kaj šele, da bi poskušali nekaj več časa posvetiti samemu izgledu predmeta prodaje. Eno nepremičnino prodaja več agencij, podatki in velikokrat tudi cena, so neusklajeni. Prodajalci v paniki po prodaji podpisujejo pogodbe vsevprek, agencije kličejo lastnike in jim obljubljajo skorajšnjo prodajo, samo da pridobijo posel.
Sama bi želela da bi bilo drugače. Da bi bilo delo opravljeno strokovno, da bi bili vsi sodelujoči v procesu prodaje in nakupa ob zaključku postopka  zadovoljni. 


                                                       PREJ IN POTEM
 



                                                       PREJ IN POTEM
 

                                                            PREJ IN POTEM

                                                            PREJ IN POTEM

                                                             PREJ IN POTEM



Ni komentarjev:

Objavite komentar