17. sep. 2013

Matrica - grafika - slika


Z Lojzetom Spacalom se spogledujem že nekaj časa. Od  všeč mi je,  do popolnega navdušenja,  je trajalo kar nekaj časa. Vedno sem njegove stvaritve z zanimanjem ogledovala, dokler ni iskrica preskočila.  Občutek zaljubljenosti, ki bo trajal.  

V galeriji Prešernovih nagrajencev v Kranju je bila v petek otvoritev razstave Matrica – grafika  - slika. Trajala bo do sredine novembra in za vse ljubitelje grafike, kamnoseške konstrukcije, Krasa in pridiha morskih valov bo pot v Kranj nujna. Pot v Kranj bo obvezna tudi za vse , ki v sebi nosite kanček primorske duše.

Arhitektura na papirju, barvno neponovljive kompozicije, ki bodo v  navdih tudi modnim navdušenkam, vertikale in horizontale, ki v svoji kompoziciji ustvarjajo mehkobo in lahko bi rekla nežnost.

Umetnik, rojen na moj rojstni datum, vendar davnega leta 1907,  je svoje življenje  živel v viharnem obdobju protifašizma,  izgnanstva,  taborišč, vojne.  In po slednji pionir slovenske grafike. S svojimi deli je zaznamoval    Piran, Istro, Kras.  

Na otvoritvi razstave pa je moje navdušenje stopnjeval  Milček Komelj.  Na nek način izpesnjena  brana beseda, slovenski  jezik v vsej veličini ,  ki je  slikarja v nekem trenutku pričaral med nas. Omamnost v bogastvu slovenske  besede gospoda Milčka Komelja.

Nenazadnje pa hvala Marku Arnežu,  idejnemu vodji razstave. Brez njega bi bil moj odnos do mojstra grafike drugačen, kot je danes.

 








Ni komentarjev:

Objavite komentar