Kako
prodati nepremičnino? Na nepremičninskih portalih najdemo zelo slikovito in raznoliko
ponudbo. Lepe, dotrajane, vzdrževane, nove nepremičnine. Ko se lastnik odloči
storiti korak prodaje, mu je edino izhodišče doseči dobro ceno. Skoraj vedno so
njegova pričakovanja višja od realne vrednosti. In posledično, ko taisti
prodajalec kupuje nepremičnino, skuša doseči zanj najbolj ugodno vrednost.
Še
posebno, če v nepremičnini, ki je
predmet prodaje ne živi, mu je edini cilj, le te se čim prej znebiti.
Tako
se na trgu pojavljajo hiše ki so zanemarjene, zapuščene, okolica je neurejena.
Na stenah visijo fotografije prednikov
in na policah so razstavljeni osebni predmeti, ki so pripadali preteklim
stanovalcem. Nemalokrat se zgodi, da so omare polne oblačil pokojnikov, v
kuhinjah stara konzervirana hrana. Tudi zobne krtačke in napol porabljene zobne
paste, da o čistoči ne razpredam.
Povprečni
kupec, ki si želi hišo kupiti, v njej ne prepozna kvalitete lokacije ali same
gradnje, temveč opazuje prostore in
predmete in si predvsem želi objekt čim prej zapustiti. Vsi ti vtisi ki jih pri
ogledu hiše dobi, zameglijo realno
predstavo prostorov, ki si jih je
ogledal in ne vidi njihovega potenciala.
Nemalokrat
želim lastnikom razložiti naj hišo očistijo, naj mogoče vložijo nekaj denarja v
pleskanje in ureditev okolice, naj odpeljejo dotrajano opremo na odpad in zgodba prodaje bo verjetno drugačna. V večini primerov mi ne uspe. Neuk
kupec ne vidi potenciala, za vedno mu vstane v spominu vtis prvega ogleda.
V
tujini se nepremičnina pred prodajo pripravi. V Ameriki sem obiskovala »Estate sale«. Namenjeni so izpraznitvi
objekta, ki bo predmet prodaje. Tako lahko za smešne cene kupci dobijo
predmete, katerih lastniki ne
potrebujejo več. Spomnim se, da je prijateljica na ta način kupila krasen
jedilni pribor, knjige, dekoracijo.
In
ko je hiša izpraznjena stvari, jo
lastniki ali servisi s tovrstno ponudbo očistijo in prepleskajo. Kuhinja in
kopalnica, ki navadno v hišah ostaneta sta pripravljeni na novega uporabnika. In
to je čas, ko nastopijo ogledi za potencialne kupce. Očiščena in svetla hiša
išče nove lastnike, prodajalci pa s takim pristopom dosežejo navadno višjo ceno
in tudi proces prodaje je hitrejši.
V
Sloveniji nepremičninski trg ni urejen. Veliki večini agentov je edini cilj
hitra prodaja in hiter zaslužek, ne sodelujejo s prodajalci pri ureditvi dokumentacije, kaj šele, da bi poskušali
nekaj več časa posvetiti samemu izgledu predmeta prodaje. Eno nepremičnino
prodaja več agencij, podatki in velikokrat tudi cena, so neusklajeni. Prodajalci
v paniki po prodaji podpisujejo pogodbe vsevprek, agencije kličejo lastnike in
jim obljubljajo skorajšnjo prodajo, samo da pridobijo posel.
Sama
bi želela da bi bilo drugače. Da bi bilo delo opravljeno strokovno, da bi bili
vsi sodelujoči v procesu prodaje in nakupa ob zaključku postopka zadovoljni.
PREJ IN POTEM
PREJ IN POTEM
Ni komentarjev:
Objavite komentar